OM JAG FICK...

...BESTÄMMA SÅ SKULLE JAG TA MIN ENHÖRNING OCH RIDA IVÄG TILL NARNIA

Om jag fick...

Publicerad 2013-04-04 12:24:00 i Recept,

...förstora min magsäck så skulle jag garanterat göra det. Tyvärr är min magsäck just nu proppad med amerikanska pannkakor, för hurtig som jag är så fixade jag ihop några! Jag åt dem med bananmynt och nutella och det var oooslagbart som lunch/frukost.. :-)

RECEPT:

Ingredienser:

2.5 dl mjöl

1.5 dl mjölk 

1 ägg

2 tsk vaniljsocker

2 tsk bakpulver

lite salt

Så här gör man: 

Vispa ihop ägget, mjölken och vaniljsockret. 

Blanda i mjölet och bakpulvret och få ihop allt till en jämn smet.

Stek sedan smeten i en stekpanna med flytande margarin eller smör i.

Pannan ska vara på relativt låg temperatur.

Pannkakorna ska ha en radie på ca 1 dm.

GOTT JAG LOVAR!

 

Kommentarer

Postat av: marina

Publicerad 2013-04-04 16:43:50

Åh gott!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela